Stránky

22. 10. 2015

3x tip na Halloweenske čítanie (eng)

Tento rok som nemala v pláne nechať sa zlákať na tématické čítanie "creepy" kníh v pred-Halloweenskom období, no zhodou okolností sa to tak nejak zišlo, že som prečítala po sebe tri knihy, ktoré by som kľudne odporučila ako super ponuré čítanie (v angličtine):

Josh Malerman: BIRD BOX / Goodreads
Táto kniha je prezentovaná ako horror, ale ja osobne si horor predstavujem trošku inak. Podľa mňa ide o veľmi dobrý dospelácky psychologický triler, v ktorom autor použil na navodenie ťaživej atmosféry hru s vašimi zmyslami a nie kopec striekajúcej krvi a jačiace obete. Predstavte si, že svet postihne neznáma pohroma, nik nevie, čo sa presne stalo, no zrazu je všade veľa samovrahov. Ľudia páchajú samovraždy ako na bežiacom páse a to iba preto, že vonku "niečo" videli. Nik nevie, čo to je, no ak to uzrie, zblázni sa a koniec si privodí tým najohavnejšími spôsobom. Hlavná hrdinka prežíva v tomto svete už niekoľko rokov a to iba vďaka tomu, že má oči neustále previazané páskou. Žije v tme a strachu, naučená počúvať krik tých, čo sa rozhodli otvoriť oči...                                                                alebo sa iba zbláznila a vonku vôbec nič nie je?


Mindy McGinnis: A MADNESS SO DISCREET / Goodreads
Tak toto bolo pre mňa jedno veľké prekvapenie. Po knihe som siahla z jediného dôvodu - skvelá obálka. Nevedela som o nej nič, ale dúfala som v nejakú dobrú temnú fantasy. Haha. Toto je YA gotický psychotriler a a musím povedať, že mladí ľudia dneš čítajú dosť drsné knihy :)
Dej začína v blázinci s dosť neslávnou povesťou. Tu sa ako pacientka ocitá naša mladá hlavná hrdinka, ktorá je, samozrejme, úplne pri zmysloch no z určitého dôvodu sa stala pre svoju rodinu nepohodlnou a tak sa ju otecko rozhodol na čas odpratať z cesty. V jednej tretine deja sa kniha mení z trileru na krimi a túto zmenu časť čitateľov dosť kritizuje, ale mne sa to páčilo. Príbeh má veľmi svižný dej a nebola chvíľka, kedy ma autorka nudila. Milým prekvapením bola aj dosť vyspelá a inteligentná hlavná hrdinka a absencia sladkej romantiky. Odporúčam milovníkom dobrých gotických románov, kľudne aj dospelým. Nečítajte anotáciu, prezrádza až moc!


Caitlin Doughty: SMOKE GETS IN YOUR EYES / Goodreads
No a čo by to bol za Helloween bez mŕtvoliek! Tak toto je, priatelia, totálna perlička. Tento non-fiction titul je z pera ženy, ktorá pracuje v krematóriu a ktorej hlavnou záľubou je čokoľvek, čo sa týka smrti. Či už ide o dejiny pochovávania mŕtvych, rituálne obrady či moderné metódy spaľovania mŕtvol. Svoju vášeň autorka prevtelila nielen do tejto skvelej a morbídnymi informáciami nabitej knihy, no o smrti zanietene hovorí aj na svojom youtube kanále. Hlavným plusom jej prezentácie je nielen jej entuziazmus, ale hlavne sarkastický humor, ktorý som si ja osobne vychutnala v plnej miere :) Pokiaľ sa vám teda nechce čítať knihu, pozrite si aspoň pár jej videí!



Petra

4 komentáre:

  1. Jeziiiiis ta prva znie super poobzeram sa po nej ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No tá by sa ti mohla páčiť, hlavne keď autor popisuje tie rôzne druhy samovrážd :)))

      Odstrániť
  2. bohovský výber! a dala by som aj na tú gothic ya. fakt teraz rozmýšľam, kde idem sťahovať ako čo atd :) najviac ma zaujala tiež tá prvá a druhá. všetko čo je psycho, to je pre mňa! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá druhá ma naozaj prekvapila, čakala som nejakú ľahkú YA a bolo to milé gotické prekvapenie, určite na to mrkni a ak môžeš, odporúčam audio formu, bolo to skvele nahovorené.

      Odstrániť