Stránky

6. 12. 2015

Wrap up: Cestujem sama // Dievča vo vlaku

Autor: Samuel Bjork
Názov: Cestujem sama
Pôvodný názov: Det henger en engel alene i skogen
Počet strán: 464
Slovenské vydanie: Ikar (2015)

Od tejto knihy som mala veľké očakávania. Nieleže vyzerá na pohľad úžasne, ale jej podtitul sľubuje brilantný nórsky triler a knižný trailer navodzuje husinu. Očakávala som teda nervydrásajúci príbeh, pulz na maxime a srdce v krku (alebo v gatiach!).



Priznám sa, najskôr som mala trošku obavu po tejto knihe siahnnuť, vravela som si: "Čo ak sa mi bude chcieť v noci na záchod... nebudem sa báť??" Bohužiaľ, obavy boli úplne zbytočné a všetky moje vnútorné orgány prežili čítanie tejto knihy s kľudom angličana.  Osobne by som knihu zaradila do žánru krimi, podľa mňa totiž pár mŕtvol malých dievčatiek ešte z knihy triler nerobí. Príbeh má dobrý námet a niektoré dejové línie sú naozaj veĺmi zaujímavé, no iné sú ale až veľmi amatérske a kvalitou nevyrovnané.

Na začiatku knihy sa budete musieť popasovať s množstvami mien a postáv. Po kratšom zorientovaní sa v problematike "kto je kto", sa kniha číta veľmi rýchlo a svižne, nuda sa nedostaví. Tak ak chcete celkom fajn krimošku so zaujímavou ženskou postavou v úlohe hlavnej vyšetrovateľky, tak smelo do toho.



Autor: Paula Hawkins
Názov: Dievča vo vlaku
Pôvodný názov: The Girl on the Train
Počet strán: 320
Slovenské vydanie: Slovart (2016)

Dievča vo vlaku.. no čo k tomu povedať. Opäť jedna z tých ospevovaných kníh, ktoré sa u mňa stretli s nepochopením. Kniha má byť druhou Gone Girl a áno, určite je jej vernou kópiou. Príbeh má rovnakú atmosféru, skoro sa mi chce až povedať, že má rovnakú zápletku aj rozuzlenie ako Zmizelá, ale to by som klamala. Predsa len, nejaké odlišnosti dej má.

Mojim najväčším problémom však nie je kopírovanie iného literárneho diela, ale fakt, že všetky postavy sú v tejto knihe uniformné. Všetky sú tak nejak "fucked up", jednoducho povedané, všetci sú morálnym odpadom nemorálneho sveta. A kedže ani jedna postava ničím nevystúpi do popredia, príbeh sa stáva jednotvárny napriek dejovým zvratom. Život zkrachovalých existencií a alkoholikov ma asi nikdy nebude oslovovať. No nenechajte sa odradiť mojím frfľaním, pretože čo sa nepáči jednému, páči sa ďalším desiatkam tisícoviek čitateľov, čo potvrdila cena za najlepší Thriller 2015 na portáli Goodreads. A to už stojí za pozornosť :)

Petra


8 komentárov:

  1. Dievča vo vlaku jsem dočetla v pátek a mám z toho stejné pocity jako Vy. Upřímně řečeno nechápu, jak to mohlo na Goodreads tak uspět. Je to plytké čtení a mě osobně to jen utvrdilo v tom, že se s tímto žánrem úplně míjím!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak som rada, že nie som jediná, ktorá tú knihu vníma negatívne. Dočítala som ju len pre ten povyk okolo, vravela som si, že mi niečo uniká, keď má kniha také skvelé ohlasy.. ale beriem to tak, že ja a Dievča vo vlaku sme si neboli súdené.

      Odstrániť
  2. Je nás víc, ale z nějakého neznámého důvodu jsme v menšině :) Bylo to plytké a hlavní hrdinka se zařadila na první místo mého právě vzniklého žebříčku nazvaného "Nejhloupější knižní postava" :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :))) No tak s tým rebríčkom a aj víťazkou súhlasím :)

      Odstrániť
  3. Ja trilery nečítam, ale tie od severských spisovateľov stoja za povšimnutie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám trošku problém si vybrať triler tak, aby ma naozaj aspoň trocha držal v napätí. Paradoxne sa mi zatiaľ z tohto žánru páčil Řekni lituji od austrálskeho spisovateľa, to bolo naozaj dobré.

      Odstrániť
  4. Nad "Cestujem sama" som dlho rozmýšľala a tvoje recenzia ma motivovala tak urobiť, aj keď som mala taký istý problém typu "čo keď to bude až príliš a ja sa budem báť?"

    http://two-andahalf-nerd.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) No ja som od toho očkavávala viac napätia a strachu, ale číta sa to fajn, určite to vyskúšaj :)

      Odstrániť